Elämää on myös joulun jälkeen, on tullut todistettua tämäkin.

Tosin tuntuu että kaikki muut ovat vielä lomailemassa, ainakin täällä töissä on hiljaista kun huopatossutehtaalla, mutta ei se mitään ehtiipähän tekemään vähän omia hommia. Vilkaisu olkapään yli ettei kukaan vaan katso. Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi, eihän täällä ole kokopäivänä ollut ketään muita kun minä. Piti äsken nostaa luurikin ja kuunnella kuuluuko puhelimesta mitään, kun edes se ei soi.

Käsityörintamalla on sattunut ja tapahtunut, mutta kuvia ei nyt tule. Joskus kuun alkupuolella tein nopsaan itselleni mustan kolmiohuivin, siintä laitan kuvan kun pääsen kotiin.

Joululahjaksi valmistuivat ne Södera-sukat mustana ja vaaleanpunaisilla silkkinauhoilla. Lisäksi tein taas yhden Viini-Jussin, hiukan tosin muunnellen sitä tuon nyörin osalta.

Sukkien saaja pyysi minua jo aikaisemmin tekemään hänelle samalla kuvioinnilla kämmekkäät käyttäen lankana Novitan Kotiväkeä, olen semmoiset hänelle tehnyt ja parit pitäisi vielä tehdä ja tilauksessakin olisi yhdet. Nyt en vain tiedä miten tuon kuvan kanssa, kun mä en oikein ole perillä näistä kenen malli ja saako sitä muunnella jutuista.

Vuoden vaihde ei tuo mitään ihmeellistä tullessaan, varmaankin perinteisesti otamme sen vastaan vanhempieni luona pelaten seurapelejä, maistellen viinejä, syöden nakkeja ja perunasalaattia ja sitten illalla ampuen raketteja.

Lauantaina olisi vuoden viimeiset humppa tanssit Mira Kunnasluodon tahdittamana täällä ja kuinka ollakaan minulle osuu järkkäri vuoro.